ingen rolig väckning idag ..

POSTADES: 2010-04-05 - 15:37:37 | Allmänt | 0 Kommentarer
Höhö.. orkar inte börja berätta hela saken men trodde iallafall min hund höll på dö.
fanns spy & bajs typ överallt.. gud så panik jag fick! han spydde hela HELA tiden..
började tänka på hunden vi hade när jag var liten, "sani" en rottweiler, som fick nån
"valpsjukdom" heter det så? men iallafall.. så man kunde inte göra nånting.. sen dog hon
bara en dag helt plötsligt :( jag var helt panik, försökte ringa både mammas & låtsaspappas
telefoner men fick ingen svar.. dom sov! försökte ringa storasyrran men hon svarade inte heller.
sen ringde mamma helt plötsligt & det var en stoooooor lättnad.. så sa hon direkt att hon
kommer.. Tinga åt inte, hon ville inte ha nå vatten heller, hon sov å orkade inte alls röra
på sig heller.. min liten, som aldrig är så "lat".. alltid glad & springer å leker runt som en
galning.. så det var en chock att se henne sådär. mamma ringde till veterinären eftersom
hon också blev rätt när hon såg att allt inte var som det ska .. där sa dom att det säkert bara
"diarreé" som valparna lätt kan få.. en som är 11 vecker kanfå det hur lätt som helst. mamma
for till apoteket & köpte något "diarre'medicin" till hundarna, hon har gett den engång till henne &
kokat ris som borde hjälpa också.. för hon ska inte få nån mat nu idag iallafall, kanske inte imån heller.
låter hemskt fan, att en liten måste vara så länge utan mat :( höhö.. men det är det som gör det bättre.
bara medicin & vatten.. så blir hon bra igen :) men såklart blev man rädd iallafall när hon inte alls
var sig själv på morgonen när man vaknar.. var som en mardröm å börja tänka på våran hund
såklart som fick den där valpvirusen & dog.. men inge mer om det, hon är bättre nu & sover..
jag själv ska hoppa i duschen nu & sedan fixa till mig lite kanske.. en sliten helg utan att gjort
nånting vettigt.. kanske ska man umgås idag & kolla film å sånt iallafall :) men höres sen.
ska duscha nu & sen ta hand om lillen

PUSSPUSS ;*






Spara mina uppgifter?